Så Plötsligt Tystnad

Jag är för fet för att blogga, seriöst!

Eller ja, nästan i alla fall. Det är som vanligt icke äsrelaterade saker som har hänt. Faktiskt samma skit som sist jag slutade blogga, fast annan chef, och annat jobb. Börjar ana en röd tråd i mitt liv. (Jag kommer förbli naiv och lätt att lura på stora (stora för mig) summor pengar.) <-----Parantes i parantes! Känner mig alltid lika nöjd efter att jag lyckas med den bedriften, vad min svenskalärare i gymnasiet har att säga om det bryr jag mig mindre om.

I och med att jag jag mått mindre bra den senaste tiden, så har jag låtit mig falla, vad spelar det för roll ändå? Jag har ändå inga planer på att gå utanför dörren. Vad finns egentligen där? Människor? Jag hatar människor!

Helt enkelt så sket jag i kontroll och allt vad det innebär. Men så insåg jag, kontroll är det enda jag har, det enda jag är bra på. Andra har slitit på min kropp, våldtagit den, spottat på den. Den är inte min längre. Enda sättet jag kan "bevisa" att min kropp är det jag som äger. Jag och ingen annan! Jag bestämmer hur jag ska se ut, inte han, inte min mamma, inte fd chefer, inte du. Utan jag. Jag jag jag! (Jag skriver för att övertyga mig själv, i fall ngn undrar...)

Hursom, jag vet inte vart jag vill komma med detta, eller om jag vill komma någonstans. Jag ska börja blogga igen, och jag ska ta över kontrollen över mig själv. Innan denna månaden är slut.  Kanske..


Kommentarer
Postat av: ache

kämpa, kämpa!!

2012-03-03 @ 02:39:40
URL: http://ourskinnylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0